Wat kolder tussendoor - de fabel van Karel Kikker - Reisverslag uit Mpongwe, Zambia van Simon & Sofie Monbaliu & De Baere - WaarBenJij.nu Wat kolder tussendoor - de fabel van Karel Kikker - Reisverslag uit Mpongwe, Zambia van Simon & Sofie Monbaliu & De Baere - WaarBenJij.nu

Wat kolder tussendoor - de fabel van Karel Kikker

Door: Simon ~ Kaputula

Blijf op de hoogte en volg Simon & Sofie

25 Februari 2010 | Zambia, Mpongwe

Karel Kikker kwaakte karig:
'k Wacht hier op mijn kikkervrouw
'k Zit hier misschien wel wat voorbarig
'k Wil zo graag zeggen 'k hou van jou

Dus wacht ik hier in porselein
Zoals toiletten wel eens zijn
Op 't zacht gekwaak van Beatrice
Mijn pracht, mijn praal, mijn groene lis

Ze zal zacht kwaken "Karel Kikker
Gij doet vanalles met mijn tikker"
Mijn pracht, mijn praal, mijn groene lis
Wij maken menig kikkervis

Voor jou mijn lieve Beatrice
Trotseer ik stoelgang en wat pis
De harde stromen van het sassen
En mensen die hier komen plassen

Als 't water kolkt en stroomt en bruist
Heb ik u zelfs nog nooit verguisd
Ik denk dan enkel "Beatrice"
Ge moest eens weten hoe 'k u mis

Mijn ene poot die kleeft aan 't wit
Terwijl mijn lijf in draaikolk zit
Ik hou me vast met al mijn kracht
En word aldus bijna versmacht

Toch wacht ik eeuwig als het moet
en trotseer elke zondevloed
Zodat ik ooit zal kunnen kwaken
"Ik wil altijd naast jou ontwaken"

Kom dus naar hier mijn Beatrice
En doe het snel en ook gewis
Van angst doet heel mijn hartje pijn
't Kan steeds mijn laatste sasbeurt zijn...

  • 25 Februari 2010 - 19:11

    Barbara:

    Wauauauaw, Simon!!! En ik durf wedden dat je voor dit gedicht zelfs geeneens je gat hebt opgelicht...!

  • 25 Februari 2010 - 20:28

    Mamoushki:

    Fantastisch! Hilarisch! Zo’n fabel bedenken is echt iets voor jou!

    Ik kan het mij zelfs levendig inbeelden! jij zit op het toilet. Onder de wc-rand zit een kikker verstopt. Als jij sast wordt het arme beestje meegesast, maar het laat zich niet doen en vecht terug…

    En wat is de moraal van dit verhaal?

  • 25 Februari 2010 - 21:47

    Ralph:

    Wat 3 maanden ruimen wel niet kan betekenen Kaputula Hopjesvla ;-)

  • 25 Februari 2010 - 22:22

    Oncle Jean En Co:

    Mooi geschreven Simon.
    Leuk om te lezen.
    Maar ik zou toch niet graag Kikker Karel zijn hoor, maar 't ziet er wel een mooi diertje uit.
    Hou ullie goed.
    We love you, yes we do!!!

  • 25 Februari 2010 - 22:50

    Stefaan:

    lol

    zalig

  • 26 Februari 2010 - 07:14

    Jan:

    fabelachtig!!

  • 26 Februari 2010 - 07:20

    Lieve (van Fons):

    Ochiere da biestje !
    Laat je gaan, Monsieur de la Fontaine ;-)

  • 26 Februari 2010 - 13:21

    Mieke:

    Simon, zalige fabel!
    Ik reserveer alvast je eerste boek!

    Gelezen dat de balans en de jaarrekening van GCMF opgemaakt zijn.
    Een toekomst ligt open als klusjesman, boekhouder of auteur...

    Dikke zoen

  • 27 Februari 2010 - 17:38

    Marlies:

    Van zo een gedicht valt mijn smoelke dicht!
    liefs


  • 28 Februari 2010 - 20:20

    Annelies Carpentier:

    Aan een bijna-Afrikaanse Simon...een gelukkige verjaardag!!!!! Mooie foto's trouwens, geniet maar met volle teugen van het prachtige Afrikaanse continent!!!

  • 28 Februari 2010 - 21:00

    Christel :

    Lieve Simon,
    Vanuit het gure België
    hele warme verjaardagswensen!!!
    Liefs,
    Christel

  • 28 Februari 2010 - 21:20

    Joris En Frieda Sleu:

    Van harte gelukkige verjaardag.
    Succes met je werk en met elkaar.
    Joris en Frieda

  • 28 Februari 2010 - 21:34

    Claudine En Johan:

    Verjaren
    is vergaren
    met wijsheid en geduld
    dingen om
    te bewaren
    tot het leven
    is vervuld.

    Simon, zo te zien hebben jullie de wijsheid en het geduld zeker reeds. We wensen je nog zéééér vele jaren om te vergaren.
    GELUKKIGE VERJAARDAG ! ! !

  • 01 Maart 2010 - 00:14

    Papa En Mama Simon:

    Nog een fabeltje, maar dit keer echt gebeurd….

    1 maart 1984, dus 26 jaar geleden

    Het had in weken nog zo niet gevroren
    En toch is hij die dag geboren
    De bevalling duurde echt wel lang.
    De dokter keek en werd een beetje bang:

    “Hij ziet zo bleek en wil niet eten!
    Daar moeten we dus meer van weten!”
    “Zijn hartje ruist”, zo sprak de cardioloog!
    Hij moet dus dringend naar de radioloog”

    Die zag een grote vlek, liet hij ons weten.
    “Als dit zijn hart is, Jan, dan mogen w’het vergeten!”
    Zoals de worsten en de patatten voor de barbecue
    wikkelden ze hem in zilverpapier. Toen kwam de ambulance toe.

    Van de Bijloke werd hij naar het grotere UZ gevoerd
    Ik reed er achteraan, in paniek, half verdoofd en zeer ontroerd.
    Maar kijk, om een lange spannende fabel kort te maken
    We konden snel een zucht van verlichting slaken:

    De dokter riep mij en begon geruststellend te mompelen.
    “Die vlek is zijn zwezerik, die normaal moest verschrompelen”.
    Ook de mama kwam dus naar ’t UZ, verbazend gezwind
    En werd gedropt in een kamer ‘Moeder en Kind’.

    Maar Simon vloog in de couveuse, voor een tweetal weken.
    Hij had ons dus liggen, is die dag gebleken.
    Meneertje had dus gewoon wat show gegeven.
    En wij maar schrikken en angstig schudden en beven.

    Kunnen we uit dit verhaal een lesje leren?
    Hier komt het, lieve dames en heren:
    Wie op de foto niet herkent een zwezerik
    Slaat in paniek en krijgt een grote schrik.

    Maar heb geduld want het is allemaal schijn
    Het was theater, zo bleek achteraf te zijn.
    Ook al was zijn toestand die dagen eventjes benard
    Er is niets fout met zijn lieve grote hart…

    EEN DIKKE PROFICIAT VOOR JE VERJAARDAG
    VAN DE PAPA EN DE MAMA!!!!!


  • 01 Maart 2010 - 00:37

    Ferre Vlerick:

    Dag babysit van weleer,

    als eerst een goede verjaardag gewenst, succes met de kikkers en uw verdere buitenlandse avonturen.
    En mss tot in belgië eens.

    Ferre


  • 01 Maart 2010 - 06:15

    Jan:

    Happy birthday kale knikker!

  • 01 Maart 2010 - 06:44

    Frank Van Der Sypt:

    Dag Simon
    Proficiat met je verjaardag. Jij kent mij niet persoonlijk (Sofie wel). Ben collega van je vader op de humaniora van Sint-Lievenscollege en mijn echtgenote is collega op Sint-Joris.
    Heel veel succes verder toegewenst met jullie schitterend project!
    Frank Van der Sypt en Hilde Tollenaere

  • 01 Maart 2010 - 06:52

    Sebastiaan Leenaert:

    Een ongewoon dikke proficiat neefie! Dikker dan tien Karel Flikkers bij elkaar!!!!!

    Geniet er nog van daar!!

    Bas, Sari, Ella en X

  • 01 Maart 2010 - 07:44

    Mia En Filip VB-VD:

    heerlijk verrassend fabeltje... plots krijgt die vieze plakkerige kikker een andere dimensie.
    A propos, ik wens je een even plakkerige verjaardag toe. Zoenen uit België

  • 01 Maart 2010 - 07:53

    De Sloovere Eliane:

    Gelukkige verjaardag Simon!Geniet en laat je verwennnen!

  • 01 Maart 2010 - 08:03

    HermanKitty Brondeel:

    Gelukkige verjaardag Simon!
    Als ouwe kraker met een optrekje in Zuid- Frankrijk, dat je ooit bezocht heb, jaren geleden remember?)op terugweg van Italië, benijd ik jullie om de unieke kans die je hebt aangegrepen om jullie horizonten wat te verleggen. Bravo en voordoen! Kitty en Herman

  • 01 Maart 2010 - 08:11

    Joeri Deblauwe:

    Simon, een fabelachtige verjaardag toegewenst vanuit het druilerige Gent, geniet ervan!

  • 01 Maart 2010 - 08:18

    Michaëla Delbaere:



    een heel fijne verjaardag gewenst
    victoria-camilla- michaëla

  • 01 Maart 2010 - 08:18

    Lisa Frank En Co:

    Happy Birthday vanuit Mater - koud, grijs en stormachtig. Ook geen leven voor de kikkers. Geniet van je dag en jullie tijd daar!

    groetjes

    Lisa, Frank, Samuel, Zoé en Emile

  • 01 Maart 2010 - 08:19

    Erwin Meire:

    Naar horen zeggen zijn niet alleen kikkers jarig wachtend op de laatste sasbeurt...
    Alvast nog veel sasbeurten gewenst in aangenaam gezelschap genietend van wat om je heen gebeurt en 't beste met wat je in beweging zet!
    Gave coole verjaardag!

  • 01 Maart 2010 - 08:35

    Lydia En C°:

    Prachtig gedicht.
    'k Wist niet dat een muze de vorm van een toiletpot kon aannemen.

    1 maart ! Ik weet niet meer precies hoeveel jaren het geleden is maar op die dag werd ooit een voetbalwedstrijd Kochs versus Monbalius uitgevochten !
    Van harte een gelukiige verjaardag ! Lydia, Hugo,Alexander en Michael

  • 01 Maart 2010 - 08:55

    Lore Bram Berre Elle:

    Een superdikke proficiat met je verjaardag.
    Geniet!!
    Kussen van ons allevier.

  • 01 Maart 2010 - 09:03

    Gistelinck - Derese:

    Dag Simon,
    We wensen jou van harte een spetterende verjaardag, vol fijne momenten samen met je geliefde Sofie en de vele vrienden die je daar al zal gemaakt hebben. Fons en Chris, je buren

  • 01 Maart 2010 - 09:08

    Barbara:

    Een super-superdagje vandaag!!! Net als per sms wens ik je nu per mail een héééle dikke proficiat!!!
    Geniet verder van het leven ginder ver en overspoel me maar met mooie verhalen!

  • 01 Maart 2010 - 09:12

    Isabel:

    Joehoew!!! Gelukkige verjaardag!! Dikke zoen!

  • 01 Maart 2010 - 09:22

    Parochiesecretriaat :

    Simon
    In naam van onze pastoor en mezelf ook natuurlijk wil ik je feleciteren met je verjaardag...
    Succes ook met jullie onderneming daar.
    Hartelijke groeten
    De pastoor en Chris Van de Velde - De Baets die nu permanentie heeft

  • 01 Maart 2010 - 09:36

    Elly De Vriendt:

    Schitterend !!!
    Een gelukkige verjaardag Simon en kom veilig thuis.
    Liefs,
    Elly

  • 01 Maart 2010 - 10:00

    Koen Deschepper:

    Simon, een dubbele pro-ficiat voor en de zeer mooie fabel én je verjaardag.


  • 01 Maart 2010 - 10:04

    Serge Platel:

    DIKKE PROFICIAT!

  • 01 Maart 2010 - 10:18

    Handa Florence:

    Ba Kaputula lelo mwakulilako than ifyomwali uyu mwaka wafumineko. ndetotela Lesa pabumi bwenu.ndemilombela isasa, umuntende,nafyonse ifisuma ifingamusasamusha ilyo mulesefya ubushiku mwafyalilwepo lelo neshuku shose ishabumi bwenu.Lesa amupale. happy birthday

  • 01 Maart 2010 - 10:18

    Chanda Florence:

    Ba Kaputula lelo mwakulilako than ifyomwali uyu mwaka wafumineko. ndetotela Lesa pabumi bwenu.ndemilombela isasa, umuntende,nafyonse ifisuma ifingamusasamusha ilyo mulesefya ubushiku mwafyalilwepo lelo neshuku shose ishabumi bwenu.Lesa amupale. happy birthday

  • 01 Maart 2010 - 11:49

    Annie De Lobelle:

    Dag Simon,

    Ik wens jou een fijne verjaardag toe ! Geniet ervan samen met Sofie en ... ! Een verjaardagszoen van mij uit het verre België ! Ik maak zeker eens tijd om jullie reisverhalen te lezen !
    Liefs, Annie

  • 01 Maart 2010 - 11:59

    Manouk:

    haa die simon!!!

    Van Harte Gefeliciteerd!!!!
    Ik wens jou een hele fijne verjaardag...
    Laat je maar verwennen door Sofie
    Jammer dat wij er niet zijn om het te vieren

    Dikke kus Manouk uit Raalte!!(Holland):P

  • 01 Maart 2010 - 12:10

    Nichtje Annelies:

    dag Simon,
    fijn om tijdens mijn pauze op het werk op een koude winterdag wat zomerse humor te lezen!
    naast globetrotter blijkbaar ook nog talent als poëet ;-)
    een heel gelukkige verjaardag!!!
    dikke bees van Annelies en co


  • 01 Maart 2010 - 12:13

    Tinne:

    Gelukkige verjaardag!! geniet er van in het (denk ik)prachtige Zambia!!
    groetjes

  • 01 Maart 2010 - 12:36

    Jacques:

    Beste Simon,

    Met veel plezier lees ik altijd jullie verhalen. Soms met een lach dan weer een traan.
    Vandaag ben je jarig, van harte proficiat.
    Nog even dan komt er hoog bezoek vanuit België.
    Ik wens jullie voor nu en voor dan hele fijne dagen.

    Groeten
    Jacques

  • 01 Maart 2010 - 12:37

    De Schepper Mieke :

    Happy Birthday en nog veel plezier in Zambia

  • 01 Maart 2010 - 13:54

    Alain & Karin:

    Hallo Simon,
    proficiat met jouw verjaardag !
    en nog veel mooie zonsondergangen.

  • 01 Maart 2010 - 14:30

    Koenraad Bracke:

    Zo heb ik de kikkers in onze tuinvijver nog nooit bekeken.
    En karig kwaken doen ze ook al niet, integendeeel.
    Nu zijn ze nog altijd in platte rust, maar dat zal binnenkort wel veranderen met de stijgende temperaturen.
    Het kan hier niet eeuwig winter blijven.
    To the point nu - speciaal voor Simon dit lied: Sto lat, sto lat, niech yje, yje nam.
    En het ga jullie goed!
    Groeten,
    Koenraad Bracke (de collega Duits van je Vati (en ex-leerkracht van Sofie)

  • 01 Maart 2010 - 14:43

    Glauke:

    Super gedicht! Al met heel veel plezier de reisverslagen gelezen. Het werkt inspirerend!
    Doe zo verder en geniet vandaag vooral van je verjaardag!!!

    Groetjes,
    G.

  • 01 Maart 2010 - 14:51

    Neefke Bart:

    Ik heb al bijna elk verhaal gelezen van jullie, keer op keer sta ik versteld. Ook nu van dit gedicht het is mooi echt waar!

    Sofie en Simon ik wens jullie nog veel sterkte en hou jullie goed.
    en btw Simon een gelukkige verjaardag!

    Groetjes Bart


  • 01 Maart 2010 - 15:10

    Dimi:

    Mooi gemaakt man! En ne gelukkige verjaardag!

  • 01 Maart 2010 - 15:10

    Dimi:

    Mooi gemaakt man! En ne gelukkige verjaardag!

  • 01 Maart 2010 - 15:11

    Dimi:

    En kgaat geen twee keer zeggen! ;)

  • 01 Maart 2010 - 15:39

    Suzanne:

    haa diee Simon
    van harte gefeliciteerd
    met je verjaardag:D
    NOg een hele fijne dag gewenst en doe iedereen daar de groetjes
    liefs Suzanne

  • 01 Maart 2010 - 15:56

    Elze:

    Heeee die lieve Simon!!

    Gefeliciteerd met je verjaardag joh!! Ik hoop dat je een hele leuke dag hebt vandaag! :D

    En nog vele jaartjes he!

    Dikke kus, Elze

  • 01 Maart 2010 - 15:57

    Julie:

    Mijn hartje smelt bij deze fabel! Gelukkige verjaardag! x

  • 01 Maart 2010 - 16:48

    Edgard:

    Dag Simon
    Een zeer prettige verjaardag gewenst daar in het verre Zambia. Blij te lezen dat de kikkers die we vroeger in onze sloten in Sint-Denijs vonden, toch overleefd hebben door naar een ander continent te verhuizen. Je gedicht geeft mij wel niet veel zin om daar bij jou op de pot te zitten. Het gata je goed daar, Simon en Beatrice. Edgard
    PS
    Vergeet niet die kikker eens te kussen...

  • 01 Maart 2010 - 17:09

    Marie Jeanne:

    Dag Simon

    Een beetje laat, maar misschien kunnen mijn wensen er ook nog bij. Gelukkige verjaardag en lieve, dikke kus en lieve groet !

    Marie jeanne

  • 01 Maart 2010 - 17:11

    Krullebol Hanneke:

    Lieve Simon!!

    Van hartelijk gefeliciteeerd met je verjaardag, en dat je maar snel een grote jongen mag worden hihi!:p

    Een hele fijne dag nog.,

    Dikke Kus Hanneke

  • 01 Maart 2010 - 17:19

    Katy En Jp:

    Simon,
    Wij wensen jou een super verjaardag!

  • 01 Maart 2010 - 17:25

    Simon Boonaert:

    Simon,

    Proficiat met je verjaardag ;)

    Voor de 2e keer op rij, moet je die ver van belgië vieren..

    Maar geniet er maar van en in belgië vieren we het dan wel als je terug bent :D

    Nog veel plezier daar

    groetjes familie Boonaert

  • 01 Maart 2010 - 17:47

    Liesbeth:

    Schonie broerie,

    Ook van mij het nogal 'clichématige' gelukkige verjaardag.

    Doe vandaag eens iets uitzinnigs... Kruip bijvoorbeeld in een boom en zing uit volle borst 'er is er eentje jarig'
    OF
    speel Tarzan met ons Sofie in de haar-op-het-lijf-geschreven-rol van Jane...

    Doe waar je zin in hebt schoonbroertje, maar bovenal GENIET van je birthday in het heerlijk tropische Zambia

    Zoen -x-

  • 01 Maart 2010 - 17:57

    Celine:

    Heey simon en sophie

    Hoe ist daar? Hier in Nederland is het koud, maar voor de rest gaat het goed

    Simon Gefeliciteerd met je verjaardag!!!

    Groetjes uit Nederland
    Celine

  • 01 Maart 2010 - 18:02

    Xavier:

    Simon proficiat met je verjaardag, geniet ervan en t'amusement daar.

  • 01 Maart 2010 - 18:11

    Mia Bogaert:

    Een hartelijke verjaardag aan deze knappe jongeman. Ik heb op je website gesurfd en lees toffe teksten, grootmoedige aktiviteiten, warme, emotionele reacties.Je teksten en gedichten zijn schitterend. Geniet van je verjaardag en alle positieve ervaringen in Zambia.
    Mia Bogaert
    voorzitter vtbKultuur StDW

  • 01 Maart 2010 - 18:11

    Mia Bogaert:

    Een hartelijke verjaardag aan deze knappe jongeman. Ik heb op je website gesurfd en lees toffe teksten, grootmoedige aktiviteiten, warme, emotionele reacties.Je teksten en gedichten zijn schitterend. Geniet van je verjaardag en alle positieve ervaringen in Zambia.
    Mia Bogaert
    voorzitter vtbKultuur StDW

  • 01 Maart 2010 - 18:13

    Karolien Neyt:

    Hey Simon! Ookal ken je me niet (collega van de papa en de mama van Sofie). Toch wou ik jou een overweldigende GELUKKIGE VERJAARDAG wensen!!! Ik heb al zoveel gehoord en af & toe ook gelezen over jullie avontuur. Knap! Knap! Knap! 3 dikke kussen, HIEP HIEP HOERA en alles erop en eraan!!:-)

  • 01 Maart 2010 - 18:17

    Isaac:

    Dag Simon. Alvast nen dikken proficiat met je verjaardag en chapeau wat je daar allemaal uitsteekt en realiseert in Zambia.

    Geniet ervan!

  • 01 Maart 2010 - 18:26

    Viktor Verleyen:

    Gelukkige verjaardag simon!!:)

  • 01 Maart 2010 - 18:40

    Dennis:

    Simon,
    "Te" is nooit goed, behalve in tevreden en te gek, want dat ben jij!

    Proficiat met je verjaardag, geniet er nog van!

  • 01 Maart 2010 - 18:53

    Geert Vanmeirhaeghe:

    Een reuzeleuke verjaardag,Simon en groeten aan Sofie.

  • 01 Maart 2010 - 18:54

    Erwina:

    Dikke dikke proficiat! Je dag is bijna om maar we wensen jullie het allerbeste.26 jaar geleden liet je iedereen behoorlijk schrikken.Maak er nog een hele fijne tijd van in Afrika en tot vlug!

  • 01 Maart 2010 - 18:57

    Tess:

    Hej Simon & Sofie,

    Ook van mij & Bram een superverjaardag, geniet ervan, laat je volledig gaan en vier het maar uitbundig:-) En jij Sofie, vier maar uitbundig mee...

    Veel plezier daar nog!!

    Groetjes

  • 01 Maart 2010 - 18:59

    Janka:


    Er fluisterde mij een vogeltje, dat Kaptulaatje vandaag jarig is!?
    Van harte gefeliciteerd Simon! Ik hoop, dat je een leuke dag hebt gehad en vanavond nog lekker gaat vieren! Drink een Castel voor me mee!;)
    Een dikke verjaardagsknuffel voor jou en de liefste groetjes aan Sofie en al mijn lieve Zambiaans vrienden!
    Liefs, Janka

  • 01 Maart 2010 - 19:07

    Ebelyna De Valencia:

    Viva Don Simon!

    F
    E
    L
    I
    Z

    C
    U
    M
    P
    L
    E
    A
    Ñ
    O
    S

    Veintiseís besos!


  • 01 Maart 2010 - 19:19

    Nonkel Herman :

    En nog ne zeer gelukkige

  • 01 Maart 2010 - 19:38

    Geert Gevaert:

    leuk gedicht.

    Gelukkige verjaardag Simon

  • 01 Maart 2010 - 19:52

    Martin Verfaillie:

    van harte proficiat met je fabel en je 26 kikkerlentes vanwege alle personeelsleden van Sint-Joris!

    Nogmaals proficiat met jullie inzet en werk in Zambia

  • 01 Maart 2010 - 20:10

    Inge (Schuyterke):

    Hoi Simon

    Een dikke verjaardagsknuffel en geniet nog...

  • 01 Maart 2010 - 20:27

    Koen Pinnoo:

    Dag Simon,
    proficiat met je verjaardag! Een goei 10 jaar geleden heb ik het geluk gehad 5 weken daar (..)te 'werken'. Mooie herinneringen dagen op...Geniet van de ervaring en misschien komen we elkaar ooit nog eens tegen in SDW...maar ook graag in S.A. ! Koen

  • 01 Maart 2010 - 21:33

    Papa & Mama Sofie:

    Net zalig telefoontje met jullie gehad!
    Simon, het was oprecht hartverwarmend om je zo enthousiast te horen op je verjaardag.
    Blijkbaar ben je vandaag al aardig in de watten gelegd door je Sofie (& jullie Zambiaanse en Nederlandse vrienden).
    Smijt je nog maar eens volledig in het Zambiaanse nachtleven!

    Dikke verjaardagsknuffel

  • 02 Maart 2010 - 09:01

    Judith VB:

    Hola Chico!
    Alhoewel een beetje laat toch wel gefeliciteerd met het nieuwe jaar! Altijd weer spannend wat dat je gaat brengen. In elk geval een verhuizing terug naar het Belgische land :) Geniet ondertussen nog maar efkes van 'ons' Afrka. Dikke knuffel, liefs, Judith

  • 02 Maart 2010 - 09:58

    Regina:

    Dag weldoener,schrijver, dichter, acteur,bureaucraat,metselaar... een héél grote proficiat met je verjaardag.

  • 02 Maart 2010 - 10:27

    Alexander:

    Darling,

    Uw naamgenoten genoten door de eeuwen heen van zeer uiteenlopende kwaliteiten:
    de obscure avonturen van de apostel,
    de koppeling van 'spiegheling' en 'daet' van Stevin,
    de koppige jacht op het kwade van Wiesenthal,
    de ironie schrijfsels van Carmiggelt,
    de vreemde ritmes van Paul,
    ...
    Het werd allemaal verenigd in:
    de levenslust van Simon.

    U wordt gemist.

    Onder het motto 'altijd nét te laat komen heeft ook zijn charmes': één dolfijne verjaarweek toegewenst. (Dit jaar mogen toffe dingen eens wat langer duren.)

  • 02 Maart 2010 - 10:33

    Luc En Gerda Wieme:

    Een heel fijne verjaardag Simon !
    Geniet van je dag en alle dagen samen.

  • 02 Maart 2010 - 13:52

    Tante Lientje En Co:

    Door het uitvallen van het internet zijn wij een dagje te laat maar daarvoor niet minder oprecht,
    van harte proficiat met je verjaardag !!!

    Dikke verjaardagszoen !!

  • 02 Maart 2010 - 16:00

    Mieke En Jan:

    1 maart,
    simon, geen verjaardagskaart
    maar een verjaardagswens in pracht en praal,
    want zo te lezen ben je het waard.
    hoedje af voor al wat je daar doet,
    samen met Sofie doe je dat wonderlijk goed !!!!!!!
    Mieke en Jsn carpentier Demeulemeester

  • 03 Maart 2010 - 09:25

    Sarah & Co:

    Tja, ik zal wel weer eens een paar dagen te laat zijn, maar ddarom niet minder gemeend : een gelukkige verjaardag van ons allemaal.
    Ik hoop dat jullie het nog steeds prima stellen en prachtige ervaringen opdoen.

    Alvast vele groetjes,
    Sarah, Bruno en een natte zoen van Marilyn en Felicie.

  • 03 Maart 2010 - 19:32

    Nathalie En Bart:

    dag simon en sofie,
    ook van ons (en een beetje in vertraging) een mooie verjaardag gewenst. vol bewondering voor jullie projecten!
    van harte, bart en nat en kids (vandemoortele/vermoesen)

  • 05 Maart 2010 - 09:21

    Lieven Demeyere:

    Leuke fabel Simon. Ik heb er van genoten. Met enige vertraging wens ik je toch nog een fijne verjaardag toe. Do the right thing.

  • 05 Maart 2010 - 10:27

    Jerome Pauwels:

    Laattijdig: dat mag toch? Gelukkige verjaardag, Simon.

  • 05 Maart 2010 - 14:59

    Andrea:

    Simon!!! Ook ik ben wat dagen te laat, maar welgemeend: van harte gefeliciteerd! Laat je ons weten hoe je het gevierd hebt? Hoe gaat t daar? Alles naar wens? Hebben we ondertussen al een werkende waterput etc?

    Hartelijke groetjes Andrea

  • 06 Maart 2010 - 21:01

    Agnes En Jos:

    Beste Simon,
    alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    wij vinden het geweldig zoals jullie bezig zijn voor de stichting. Het is mooi om te lezen dat jij Simon al net zo bedreven in het waterpompen installeren bent dan John en ik. Zorg goed voor de lieve mensen in Mpongwe, maar zorg vooral goed voor elkaar.
    We wensen je een gezond en gelukkig leven toe.
    Agnes en Jos

  • 14 Maart 2010 - 09:02

    Yves:

    Dag Simon

    Maar goed dat je vader mij heeft 'meegesleurd' naar deze fraaie webstek.
    Een echt schrijfatelier met een weelde aan woorden en verhalen. En als ik de reactie van je vader hieronder lees... tja, de kikkerappel valt niet ver van de boomkikker...
    Gefeliciteerd, én met je werk samen met Sofie, én met je schrijfcreativiteit. Overigens, de stukjes van Sofie zijn ook zeer lezenswaardig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon & Sofie

Voor de NGO "Geef de kinderen van Mpongwe een toekomst" werken we 2 jaar in Mpongwe, Zambia. Simon staat in voor het projectmanagement van de stichting, Sofie is verantwoordelijk voor het weeskindproject en het guesthouse als income-generating project.

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 1018
Totaal aantal bezoekers 153623

Voorgaande reizen:

30 September 2008 - 05 Juli 2010

Wonen & werken in Afrika

Landen bezocht: