Recept voor een wondermooi Namibië - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Simon & Sofie Monbaliu & De Baere - WaarBenJij.nu Recept voor een wondermooi Namibië - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Simon & Sofie Monbaliu & De Baere - WaarBenJij.nu

Recept voor een wondermooi Namibië

Door: Chongo ~ Sofie

Blijf op de hoogte en volg Simon & Sofie

30 December 2009 | Namibië, Windhoek

INGREDIENTEN:

- een ruim assortiment aan aparte individuen;
- een mix van impressionante landschappen;
- 2 000 000 ton korrelig zand;
- kilo’s rust en wild;
- een goeie portie fijn kampeermateriaal;
- een snuifje luxe;
- een scheutje avontuur.

WERKWIJZE:

Neem een hippe kampeerbus gevuld met stoere legertenten en breng hierin het Etosha-wild (leeuwen, neushoorns, olifanten, giraffen, kudu’s, zebra’s, springbokken, …) aan de kook. Voeg enkele zeldzame cheetah’s en een luipaard toe.

Bestrooi rijkelijk met een zorgvuldig geselecteerde kruidenmix: 2 zotte Nederlandse trienen, een Duitse wapenmaker, een Engels gezin van op een bijna onbewoond eiland, een Spaanse Oxfamvrouw uit Angola, een Nederlandse personal coach, een Zweedse kartonnen-dozen-verkoper en een in Zuid-Amerika geboren Australiër met Koreaanse roots, wonend in Londen, dromend van Afrika.

Laat het geheel 10 dagen braden op een gemiddelde temperatuur van 45°C en laat even schrikken in een sausje van skydive en sandboarding.

Voeg een korreltje zout toe aan de sappige verhalen van de gids.

Marineer in Himba-volkeren voor de warme rode kleur.

En garneer met het adembenemende uitzicht van de Namib-woestijn.

Dit gerecht staat garant voor een onvergetelijke ervaring en een schitterende reis.
PUUR GENOT!

(Foto's op www.picasaweb.google.be/Mpongwe)

• 30 December 2009 - 16:17

Papa Simon:

IK BEN DE EERSTE!!!
    Het lijkt me een wondermooi receptje. Blij dat jullie genoten hebben. Verbaasd dat mijn zoon-schijtluis (oeps, sorry), die al twee weken voor hij in een vliegtuig moet galzuur begint uit te scheiden, nu plots aan sky-diving doet! Uitgedaagd door Chongo? Warme wensen voor oudejaar! Wij vertrekken morgen naar Oostende met Dirk VM en Annelies!
    Groetjes en dikke bezen van mama...

• 30 December 2009 - 16:53

Ralph:

BRILJANT, we zijn erg benieuwd naar de verhalen morgen :-D

• 30 December 2009 - 17:14

Maxwell:

hello guyz, nice to knoe that you are back healthy and safe!! we are curios, show us the pictures!!

• 31 December 2009 - 14:41

Judith:

:-))) love love love

• 31 December 2009 - 14:42

Barbara:

Als jullie in 2010 weer richting Belgïe komen, zou ik hééél graag terug een filmpje met jullie meepikken en dit dan afsluiten met een goed Vlaams pintje!!! ;-)))

Wishing all good people a wonderful new year!!!

• 01 Januari 2010 - 15:27

Tess:

Hej Chonga & Kaputula, blij dat jullie genoten hebben van de reis naar Namibië, het klinkt allesinds prachtig en ik zou dat receptje zeker wel eens willen uitproberen:-)

En natuurlijk kunnen enkele wensen voor 2010 hier niet ontbreken!! Geniet van het jaartje dat komt, met een grote portie geluk en plezier:-) Happy newyear vanuit het verre België

Groetjes van iedereen hier thuis

xx

• 02 Januari 2010 - 10:16

Oncle Jean En Co:

Hey chongo en kaputula, blij dat jullie gelukkig en gezond terug zijn. Groot gelijk om dit mee te nemen. En of jullie deze site a jour houden, zelfs het vlagje van Namibië staat reeds tussen jullie bezochte landen:-)
    De beste wensen voor 2010!!!!
    Dat jullie ginds verder mogen genieten van al het moois dat jullie daar realiseren.
    We love you, yes we do!!!!

• 02 Januari 2010 - 10:36

Elientje Bo:

Hallo Sofie,ik wens je alvast een schitterend 2010!!!!!!! en een gelukkig nieuwjaar!! ik kan nu al mannillen met twee en met vier.Dus als je terug komt, gaan we eens mannillen, maar het gaat nog een tijdje duren zeker? Ik kijk er alvast naar uit.Groetjes aan simon krullenbol en een dikke dikke knuffel kusje kusje kusje groetjes Elien

• 03 Januari 2010 - 08:56

Janny:

Eerst wens ik jullie eenverschrikkelijke goed en gelukkig jaar.
    Ik heb genoten van jullie foto's van namibie,zag er super leuk, mooi en gezellig uit.