van muggenbeet tot ... - Reisverslag uit Mpongwe, Zambia van Simon & Sofie Monbaliu & De Baere - WaarBenJij.nu van muggenbeet tot ... - Reisverslag uit Mpongwe, Zambia van Simon & Sofie Monbaliu & De Baere - WaarBenJij.nu

van muggenbeet tot ...

34 pillen & 2 dagen later
eindelijk beter

weer rondlopen
weer volle zinnen zeggen
weer warm omdat het warm is

lang leve ons muskietennet
lang leve de deet

...

• 07 December 2008 - 15:31

Fie En Kar:

Dan toch beter even raar dromen van de Lariam dan dit allemaal te moeten doorstaan...

Hopelijk heb je't nu wel gehad en komt er niet weer zo'n aanval. Was het echt malaria? Of weet je dat nog niet?

Kruip maar veilig onder dat muskietennet vannacht.

Bizoe x

• 07 December 2008 - 18:32

Mamoushki:

Oesje, Fieke ... Is me dat schrikken! En ik die dacht dat Lariam jullie voor 100 % zou beschermen!

Ik bel je subiet eens, zodat ik terug gerust kan zijn!

Een warme, bezorgde knuffel

Mamoushki

• 07 December 2008 - 19:14

Mamoushki:

Oef … dat was een geruststellend telefoontje. Je klonk gezond, gelukkig en als de oude, frivole Sofie! En als je zelfs al frietjes gegeten hebt!

Een dikke dankjewel Simon, omdat je haar zo goed verzorgd hebt! Ik weet dat ik erop kan rekenen dat je dat in de toekomst zal blijven doen!

Lieverds, wees voortaan zeker voorzichtig met al die bijtende en andere insecten, hé en draag heel veel zorg voor mekaar!

Heel veel liefs

Mamoushki

• 07 December 2008 - 20:02

Lieve (von Fons):

Jeetje, dat zijn we nie gewoon ! Even schrikken maar weten dat jullie samen zijn en moedig en niet paniekerig en dat jullie toch wel de vleugels van de organisatie boven jullie hoofdjes hebben (of niet ?) In ieder geval, ONKRUID VERGAAT NIET hé ;-)
    Keep smiling, dikke knuffel, Lieve

• 08 December 2008 - 05:38

Martin En Ann:

Ai,als ik dat allemaal lees,wees toch maar voorzichtig he,maar zo te lezen gaat het nu gelukkig al beter.nog heel veel succes met wat jullie doen ,en blijf voor elkaar zorgen he
    groetjes uit het koude Drongen
    Martin en Ann

• 08 December 2008 - 06:24

Sabine:

En de derde dag nog beter, hoop ik van harte!
    Bon courage!!!

• 08 December 2008 - 10:18

Barbara:

...schaap, toch!!!

't Klinkt ellendig, maar ik vermoed dat ik mij niet half kan voorstellen hoe ongelooflijk slecht je je voelde!!!

• 08 December 2008 - 10:54

Maika:

Hoi
    Hopelijk ben je al helemaal beter en was het geen malaria... Hierna volgt een uittrekseltje uit den blog, kwestie dat je op de hoogte bent van ons sinterklaasgebeuren. Bij jullie en al die kindertjes was het misschien niet echt Sinterklaas, maar al de dingen die jij en Simon en jullie collega's van de organisatie doen... zo wordt het leven voor de mensen aldaar een stukje aangenamer. Dat is wat de Sint doet en de Kerstman... maar ginder, doen jullie hun werk als 'goede helpers' :-)

Hier volgt het blogstukje:
    Sinterklaas en Zwarte Piet hebben alweer het land verlaten. Dat betekent dat:

- we opnieuw bergen chocolade, koekjes en mandarijntjes te verwerken hebben;
    - Noor eindelijk haar step kon inwijden;
    - Yune al een eerste pakje van Sinterklaas serieuze schade heeft toegebracht;
    - de cd van K3 in de nieuwe 'radio' van Noor al grijsgedraaid is;
    - het, bijgevolg, geregeld 'bal populaire' is omdat Noor èn Yune de volumeknop maar al te goed
    weten zitten;
    - mama en papa oordopjes gaan moeten aanschaffen, want in combinatie met het danstapijt
    wordt het soms al te lawaaierig thuis;
    - er alweer een ruzietje hier en daar moet gesust en geblust worden, want het pakje van de één
    is natuurlijk véél interessanter dan dat van de ander;
    - de befaamde stok achter de deur 'Mama zal Sinterklaas eens moeten bellen' niet meer
    bruikbaar is;
    - we ook niet meer kunnen zeggen dat Noor haar boterham moet opeten of dat we anders
    Zwarte Piet terughalen, die nog niet ver is met de stoomboot;
    - Noor eindelijk haar tuutjes heeft afgegeven, flinke meid! ;
    - het die avond nog lastig was zonder de tuutjes, maar de volhouder wint;
    - het nu tijd wordt om de kerstversiering van zolder te halen!

• 09 December 2008 - 10:00

Erwina:

Vlugge beterschap Sofie!
    Onze kleine Emile vraagt als hij pijn heeft een "geneeszoen", de pijn verdwijnt dan als sneeuw voor de zon.Misschien werkt dit in Afrika ook.Proberen waard.
    100000 groetjes

• 10 December 2008 - 21:04

Oncle Jean En Co:

Hey Fritske, hopelijk ben je al helemaal terug de ouwe taaie, Simon zal dat misschien best ondervinden.
    Wees voorzichtig gastjes met al dat ongedierte.
    Wanneer weet je de uitslag wat het juist was?
    Tijdje geleden dat je mij nog hoorde hé. Heel druk met de voorbereidingen voor 2009.
    Nog 2 voor te bereiden en tijdrovende vergaderingen. Dan hopelijk een beetje meer tijd.
    Bart is geslaagd voor zijn vocabulaire Frans. We zijn wel blij, zijn toch wel 1000 woordjes die hij niet extra moet leren.
    Dikke zoen lieverds en draag zorg voor elkaar!!!!

• 11 December 2008 - 19:08

Nikie:

Sofietje toch! Beloof me dat je je heel goed gaat verzorgen hé, en veel Deet smeren.
    Was het echt malaria? laat maar vlug iets weten hé, de schrik slaat me aan het hart.

lieve warme groeten
    Nikie en co

• 12 December 2008 - 06:51

Simon & Sofie Monbaliu & De Baere:

Ik expliqueer het even:

Wekelijks neem ik Lariam (preventieve malariapillen).

Een van de neveneffectjes van die Lariam is dat - als je toch malaria zou hebben - ze dat niet in je bloed kunnen terugvinden.

Ik lag dus met schommelende temperaturen in bed (ik, De Baere, met een gemiddelde temperatuur van 35,5 en NOOIT koorts)

Met spierpijn en barstende koppijn. Allemaal symptomen van malaria.

De test wees negatief uit, maar dat kan dus ook door de Lariam zijn. De symptomen, en een 5-tal muggenbeten zorgden er toch voor dat ik malaria-pillen (quartem) heb gekregen.

(op tijd! Dus het zal NIET voor het leven zijn ...)

Ondertussen gaat het weer super - af en toe een vapeureke ... maar dat kan omdat het hier 30 graden is - mwoeha!!)

Maak jullie dus maar geen zorgen. De woorden van enkele specialisten (echt waar) waren: "grrr in Europa doen ze alsof dat dat ik-weet-niet-wat-is!"

Liefsjiesj

Sofie